IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

هکر‌های ایرانی، چهره‌های سیاسی جهانی را در پوشش پشتیبان فنی هدف قرار داده‌اند

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir meta exposes iranian hacker group
مجموعه متا در روز جمعه پس از مایکروسافت، گوگل و OpenAI جدید‌ترین شرکتی بود که در ادعا‌هایش، فعالیت‌های یک عامل تهدیدکننده تحت حمایت دولت ایران را افشا کرد که به ادعای آن‌ها از مجموعه‌ای از حساب‌های واتس‌اپ استفاده نموده و سعی در هدف قرار دادن افراد در اسرائیل، فلسطین، ایران، انگلستان و ایالات متحده داشته‌اند.

متا در ادعا‌هایش گفت: «این مجموعه فعالیت که از ایران سرچشمه می‌گیرد، به نظر می‌رسد که بر مقامات سیاسی و دیپلماتیک و دیگر شخصیت‌های عمومی، از‌جمله برخی عوامل مرتبط با دولت‌های رییس جمهور بایدن و رئیس‌جمهور سابق ترامپ تمرکز داشته باشد».

این غول رسانه‌های اجتماعی، حملات را به یک عامل دولتی با نام APT42 نسبت داد که با نام‌های Charming Kitten، Demselfly، Mint Sandstorm (Phosphorus سابق)، TA453 و Yellow Garuda نیز شناخته می‌شود. در ادعا‌های مطرح شده، گفته می‌شود که این گروه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) مرتبط می‌باشد.

این گروه به دلیل استفاده از فریب‌های مهندسی اجتماعی (Social Engineering) پیچیده برای شناسایی اهداف مورد نظر با بدافزار و سرقت اعتبارنامه آنها مشهور است. در اوایل این هفته، Proofpoint فاش کرد که این عامل تهدید یک شخصیت برجسته یهودی را هدف قرار داده است تا دستگاه آنها را با بد‌افزاری به نام AnvilEcho آلوده کند.

متا گفت که «مجموعه کوچک» حساب‌های واتس‌اپ در پوشش پشتیبانی فنی برای AOL، گوگل، یاهو و مایکروسافت پنهان شده بودند، اگرچه اعتقاد بر این است که تلاش‌ها ناموفق بوده و از آن زمان حساب‌ها مسدود شده‌اند.

شرکت مادر فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ گفت: «ما مدرکی دال بر به خطر افتادن حساب‌های آنها ندیده‌ایم. ما کسانی را که به ما گزارش داده‌اند تشویق کرده‌ایم تا اقداماتی را برای اطمینان از ایمن بودن حساب‌های آنلاین خود در سراسر فضای سایبری به کار گرفته و انجام دهند».

این تحول در حالی رخ می‌دهد که دولت ایالات متحده رسما ایران را به تلاش برای تضعیف انتخابات ایالات متحده، ایجاد تفرقه‌افکنی در بین مردم آمریکا و از بین بردن اعتماد به روند انتخابات با تقویت تبلیغات و جمع‌آوری اطلاعات سیاسی متهم کرده است.

برچسب ها: Demselfly, AnvilEcho, Mint Sandstorm, Yellow Garuda, OpenAI, APT42, یاهو, AOL, Palestine, TA453, META, متا, Phosphorus, IRGC, سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, Yahoo, Iran, واتساپ, cybersecurity, Social Engineering, Microsoft, مهندسی اجتماعی, ایران, israel, malware, Charming Kitten, WhatsApp, جاسوسی سایبری, مایکروسافت, گوگل, بدافزار, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل